Internetový software
Internetový obchod je nadstavbový software pro systém EkonomIS nebo EkonomIS-Satelit, který umožňuje provázat tyto systémy s vlastním internetovým katalogem zboží.
Internetový obchod umožňuje:
- prezentaci zboží na internetu
- automatizovanou aktualizaci položek
- zákaznické vyhledávání a třídění položek
- ukládání položek do nákupního košíku
- autentifikaci zákazníků pro zajištění validity objednávek
- on-line příjem objednávek od zákazníků
- on-line registraci zákazníků
- automatické odesílání potvrzení objednávek zákazníkům
- on-line sledování stavu zakázek
Prezentace zboží na internetu:
- Export položek zboží ze systémů EkonomIS do internetového katalogu může probíhat automaticky v uživatelsky definovaných časových intervalech (např. každý den ráno v 3:00 hodin) nebo na přání uživatele (v menu systému EkonomIS).
- Ke každé položce zboží se exportují nadefinované parametry (např.
kód zboží, popis, cena, obrázek ve formátu
.jpg
a doplňující popis ve formátu.html
). Stránka s doplňujícím popisem se generuje přímo ze systému EkonomIS podle vzorového formuláře, který si může uživatel jakkoli upravit v Editoru formulářů (ten je standardní součástí systému EkonomIS).
Vyhledávání a třídění položek zákazníky:
- Zákazníci mohou vyhledávat položky zboží dle parametrů (např. druh zboží, komodita – využívané pro doplňující třídění zboží, kód zboží, popis, cena). Dle kódu a popisu zboží je možno vyhledávat fulltextově.
- Třídit položky je možno sestupně či vzestupně podle zobrazených parametrů (kód, popis či cena zboží).
Nákupní košík:
- Před odesláním objednávky musí zákazníci vložit zboží do nákupního košíku.
- Obsah košíku je možno libovolně editovat.
- V nákupním košíku jsou zobrazeny konečné ceny pro zákazníka včetně množstevních či jiných slev.
- Z nákupního košíku je možno odeslat objednávku.
Příjem objednávek od zákazníků:
- Objednávky jsou přijímány automaticky v uživatelsky definovaných časových intervalech (např. každých 10 min.) nebo na přání uživatele (v menu systému EkonomIS).
- Přijatým objednávkám jsou automaticky vygenerovány identifikace dokladů a jsou importovány do uživatelsky definované jednotky modulu OP – Objednávky přijaté v systému EkonomIS.
Odesílání potvrzení objednávky zákazníkům:
- Po přijetí objednávky do systému EkonomIS je zákazníkovi automaticky odesláno elektronickou poštou potvrzení jeho objednávky.
- V potvrzujícím emailu jsou zákazníkovi odeslány údaje o jeho objednávce: identifikace objednávky v systému EkonomIS, položky objednávky včetně skutečných cen (od cen uvedených v katalogu se mohou skutečné ceny lišit), celková cena objednávky a další informace.
Autentifikace zákazníků:
- Autentifikace zákazníků slouží k eliminaci odesílání nevěrohodných objednávek.
- Před odesláním objednávky se musí každý zákazník přihlásit svým uživatelským jménem a heslem (registrovaný zákazník) či vyplnit kontaktní údaje (anonymní zákazník).
- Registrace umožní zákazníkům přihlášení do internetového katalogu a objednávání zboží bez nutnosti opakovaně vyplňovat kontaktní údaje.
- Po vyplnění registračního formuláře jsou data odeslána do systému EkonomIS. Tam jsou zákazníkovi přiděleny přihlašovací údaje (uživatelské jméno a heslo), které jsou mu následně odeslány elektronickou poštou.